فارسی مطب شخصیمطب شخصیکلینیک دندانپزشکی کرج، مهرشهر، بلوار ارم، جنب بانک مسکن، ساختمان ارم، طبقه اول، واحد 3 tel: 02633324192 تهران، شهرک گلستان، بلوار کاج، بنفشه نهم جنوبی، کلینیک پیمان 44741007(021)
جراح دندانپزشک
درمان های زیبایی
درمان های ترمیمی
مشاوره آنلاین

در این نوشته می خوانید:

اسنپ اسمایل چیست؟

اسنپ آن اسمایل نوعی ابزار دندانی راحت و متحرک است که هیچ استفاده از دریل، تراشیدن، پر کردن ساختار موجود دندان، تزریق، چسباندن و باند کردن نیاز ندارد. طرح به ثبت رسیده آن انعطاف پذیر است، به شکل باور نکردنی قوی است، و کاملاً عملکردی است. مواد نسبتاً انعطاف پذیر (رزین استیل) که در ساخت اسنپ آن اسمایل مورد استفاده قرار می گیرد اجازه می دهد روی دندان ها گسترده شوند و آنها را به شکلی محکم در بر بگیرد به گونه ای که بیمار بتواند بدون خارج کردن ابزار، یا بدون شل شدن یا جابجا شدن آن داخل دهان غذا بخورد و حرف بزند. اسنپ آن اسمایل با بافت لثه هیچ برخوردی ندارد، و روی کام (سقف دهان) را نیز پوشش نمی دهد، زیرا باقی ماندن آن روی دندان ها تنها به عهده دندان ها است. اسنپ آن اسمایل درمانی کاملاً غیر تهاجمی است و از آنجا که متحرک است کاملاً بازگشت پذیر نیز هست.

اسنپ آن اسمایل
اسنپ آن اسمایل

از چه موادی برای ساخت اسنپ آن اسمایل ها استفاده می شود؟

اسنپ آن اسمایل از رزین استیل متبلور شده Crystallized acetyl resin ساخته می شود، که بر خلاف آکریلیک موجب با دوام شدن و مقاومت آن در برابر ایجاد لکه می شود. علاوه بر این، این مواد اجازه می دهند اسنپ- آن- اسمایل را بتوان با ضخامتی کمتر از ۵/۰ ساخت بدون آنکه استحکام آن خدشه دار شود. این تنها ابزاری است که می تواند با ضخامت های متفاوتی ساخته شود تا بتواند رنگ ها و ظواهر مختلفی به خود بگیرد. این مواد غیر سمی برای ساخت دریچه مصنوعی قلب و دیگر کاربردهای جزئی در دندانپزشکی استفاده می شوند. در واقع، ناسا NASA به خاطر دوام آن، از آن برای ساخت کابین فضاپیماها استفاده می کند. اسنپ- آن- اسمایل با دوام است، در برابر ایجاد لکه در نتیجه کشیدن سیگار، نوشیدن قهوه و شراب مقاوم است، و اجازه می دهد بینار حتی حین قرار دادن ابزار روی دندان های خود غذا بخورد. این ابزار محکم است و به شکل زیبایی قابل پولیش شدن است.

اسنپ آن اسمایل
اسنپ آن اسمایل

آیا مانند پروتزهای مصنوعی و کامپوزیت ها می توان اسنپ اسمایل را با رنگ های مختلفی سفارش داد؟

دندانپزشک و بیمار می توانند از بین رنگ ها و شکل های مختلف انتخاب کنند، زیرا به صورت سفارشی ساخته می شوند و این امکان را بوجود می آورند که گزینه های مختلفی در اختیار آنها باشد. آنها را می توان به گونه ای ساخت که تنها روی دندان های جلوی قوس دندانی قرار بگیرند یا کل قوس دندانی، بالا یا پایین، را پوشش دهند، تا نیازهای همه بیماران پوشش داده شوند. می توان به طور همزمان برای هر دو قوس دندانی بالا و پایین از آنها استفاده کرد.

اسنپ آن اسمایل
اسنپ آن اسمایل

چه افرادی گزینه های مناسبی برای اسنپ آن اسمایل هستند؟

بیمارانی که به دنبال راهکارهایی غیر تهاجمی، قابل بازگشت، و مقرون به صرفه برای ترمیم و زیبایی دائمی دندان های خود هستند، اسنپ آن اسمایل ها گزینه هایی فوق العاده هستند. آنها راهکارهایی راحت، سریع، و قابل پرداخت برای بیمارانی هستند که می خواهند دندان های آنها خیلی سریع احساس، ظاهر و عملکرد بهتری داشته باشند.

برای بسیاری از بیماران، اسنپ آن اسمایل گزینه ای فراهم می آورد که ظاهری داشته باشند که قبلاً هرگز نداشته اند. این ابزار راهکاری فوق العاده برای بیمارانی است که قادر نیستند درمان های دائمی مانند روکش ها، ونیرها، و یا ایمپلنت ها را به علت مشکلات پزشکی دریافت کنند، یا آنکه سن آنها مانع انجام درمان های گسترده می شود، یا آنکه خیلی ساده آنها از انجام درمان های گسترده دندانپزشکی هراس دارند. بیمارانی که سن بالاتری دارند و با بیماری هایی مانند سرطان، یا بیماری های قلبی مواجه هستند، ممکن است گزینه های مناسبی برای ایمپلنت ها یا بریج ها نباشند.

اسنپ آن اسمایل می تواند مشکلات دندانی را کاهش دهد و به این بیماران کمک کند در بلند یا کوتاه مدت به لبخندی دوست داشتنی تر دست پیدا کنند. در برخی موارد بیماری پریودنتال، می توان از اسنپ آن اسمایل به عنوان اسپلینت برای دندان های متحرک استفاده کرد، در حالی که بیمار تحت درمان قرا دارد. بیمارانی که تحت جراحی کاشت ایمپلنت قرار می گیرند می توانند از آن به عنوان ریتینر موقت استفاده کنند. با اسنپ آن اسمایل بیماران می توانند به راحتی بهداشت دهانی خوب و فوق العاده ای داشته باشند. علاوه بر این، اسنپ آن اسمایل برای بیمارانی فوق العاده است که به فکر یک درمان دائمی تر مانند ونیرها هستند، زیرا این ابزار اجازه می دهد آنها مروری بر لبخند جدید خود داشته باشند.

چگونه می توان اسنپ اسمایل را دریافت نمود؟

پس از یک مشاوره کوتاه با دندانپزشک، از دندان های شما قالب و در نماهای مختلف عکس گرفته می شود. سپس باید از بین اشکال مختلف لبخندها و رنگ های مختلف انتخاب کنید. حدود دو هفته طول می کشد تا اسنپ آن اسمایل در لابراتوار ساخته شود و برای دندانپزشک شما ارسال شود. پس از آن می توانید برای دریافت آن نزد دندانپزشک خود بروید و آن را دریافت کنید.

اسنپ آن اسمایل
اسنپ آن اسمایل

کیت مراقبت از اسنپ آن اسمایل

برای مراقبت و تمیز کردن اسنپ آن اسمایل ها لازم است از ابزارهای خاصی استفاده شود.

پودر پاکسازی

این ترکیب کمک می کند همه لکه های بیرونی مانند لکه های به جا مانده از چای و قهوه و پلاک ها و رسوب ها زدوده شوند. آب حاوی پودر باید تا بالای ابزار بیاید. ابزار را به مدت ۱۵ دقیقه داخل ترکیب غوطه ور کنید سپس آن را بیرون بیاورید و با دقت زیر آب بشویید. در صورت وجود هر باقیمانده دیگری با استفاده از مسواک نرم و آب داخل آن را تمیز کنید. این پودر باید به صورت روزانه استفاده شود.

ژل آنتی باکتریال

از این ژل هر روز استفاده کنید تا از پوسیدگی دندان ها جلوگیری کنید و دهانتان بوی تازگی داشته باشد. یک ذره از ژل را داخل بخش های جای دندان های اسنپ آن اسمایل خود بریزید سپس آن را روی دندان های خود قرار دهید. برای نتایج بهتر، این کار را پس از هر وعده غذایی انجام دهید.

محفظه نگهداری

برای زمان هایی که از اسنپ آن اسمایل استفاده نمی کنید، باید محفظه ای برای نگهداری از آن داشته باشید.

اسنپ آن اسمایل
اسنپ آن اسمایل

نحوه پاکسازی اسنپ آن اسمایل به چه صورت انجام می شود؟

همیشه ابزار را با استفاده از دو دست و با تکان دادن آرام آن به طرفین خارج کنید، هرگز ابزار خود را فشرده یا خم نکنید. پس از هر وعده غذایی ابزار را خارج کرده و با آب شستشو دهید. سپس آن را با استفاده از ژل آنتی باکتریال تمیز کنید تا از پوسیدگی دندان ها پیشگیری کنید و دهانتان بوی تازگی داشته باشد. قبل از قرار دادن اسنپ آن اسمایل داخل دهان، به اندازه یک نخود از ژل را داخل هر جای دندان اسنپ آن اسمایل بریزید.

روزی دو مرتبه، بخش های داخلی ابزار را به آرامی مسواک بزنید. از خمیر دندان های معمولی استفاده نکنید، زیرا می توانند باعث کدر شدن نتایج آن شوند. به جای آن از آب شرب معمولی استفاده کنید. برای زدودن لکه های ظاهری و سطحی، از جمله لکه به جا مانده از قهوه، چای، پلاک های دندانی و رسوب از پودرهای مخصوص پاکسازی روزانه اسنپ آن اسمایل استفاده کنید. برای استفاده از پودر لازم است به اندازه نصف در بطری از پودر را با نصف فنجان آب سرد مخلوط کنید. آب باید ابزار را پوشش دهد. ابزار را به مدت ۱۵ دقیقه در این ترکیب غوطه ور کنید. سپس ابزار را خارج کنید و آن را با دقت زیر آب شیر شستشو دهید.

در صورتی که مقداری از آن باقی مانده باشد، داخل ابزار را به آرامی و با مسواک نرم و آب مسواک بزنید. همیشه ابزار خود را داخل محفظه مخصوص قرار دهید و آن را همراه خود داشته باشید تا هرگاه از اسنپ آن اسمایل خود استفاده نمی کنید آن را داخل محفظه قرار دهید تا از آسیب رسیدن به آن جلوگیری کنید.

 

اسنپ آن اسمایل
اسنپ آن اسمایل

 

هزینه تهیه اسنپ آن اسمایل چقدر است؟

هزینه اسنپ آن اسمایل ها توسط دندانپزشک مشخص می شود و به دشواری مورد و نیز مقدار زمان تکنیکی و موادی بستگی دارد که استفاده می شوند. هزینه اسنپ آن اسمایل ها برای بسیاری از بیماران قابل پرداخت است.

آیا اسنپ آن اسمایل ها ضمانت نامه دارند؟

اسنپ آن اسمایل نوعی ابزار سفارشی است، بنابراین هیچ زمانی قابل پس قرستادن نیست. اسنپ آن اسمایل می تواند بدون هیچ هزینه ای، تا ۶۰ روز پس از زمانی که تحویل داده می شود، قابل ساخت مجدد است.

آیا حین استفاده از اسنپ آن اسمایل ها محدودیت انتخاب غذا وجود دارد؟

بیماران هیچ محدودیتی در غذا و نوشیدنی انتخابی خود با وجود اسنپ آن اسمایل روی دندان های خود ندارند، با این حال، توصیه می شود با رژیم غذایی نرم شروع کنید و کم کم به سمت غذاهای سفت تر بروید.

آیا حرف زدن هم تحت تأثیر قرار می گیرد؟

چند ساعت نخست پس از آغاز استفاده از این ابزار، حرف زدن می تواند تحت تأثیر قرار بگیرد، گرچه این در بیماران مختلف متفاوت است. دستورالعمل هایی که با دریافت اسنپ آن اسمایل سفارشی دریافت می کنید شامل فهرست تمرینات ادای حروف و لغات به منظور بالا بردن سرعت عادت کردن بیمار به ابزار است.

انتظار می رود اسنپ آن اسمایل چقدر دوام داشته باشد؟

انتظار می رود با مراقبت و نگهداری صحیح، این ابزار ۳ تا ۵ سال، و احتمالاً بیشتر، دوام داشته باشد، زمانی مساوی مدت زمان دوام پروتزهای مصنوعی پارسیل، محافظ های دندان در برابر براکسیسم (دندان قروچه)، و محافظ های شبانه.

 

اسنپ آن اسمایل
اسنپ آن اسمایل

 

آیا می توان با وجود اسنپ آن اسمایل روی دندان ها خوابید؟

برای داشتن دندان های عادی، توصیه می کنیم از خوابیدن با وجود این ابزار داخل دهان خودداری نمایید. با این حال، یکی از دلایل برای استفاده از اسنپ آن اسمایل ها می تواند استفاده از آنها به جای محافظ دندان در برابر براکسیسم باشد، بنابراین بیماری که ترمیم های دائمی مانند ونیر دارد، می تواند با استفاده از آنها در طول خواب از آنها محافظت کند. دندانپزشک می تواند مشخص نماید آنها برای شما مناسب هستند یا خیر.

 

اسنپ آن اسمایل
اسنپ آن اسمایل

 

آیا اسنپ آن اسمایل ها در مقایسه با دندان های طبیعی برجسته تر هستند؟

خیر. اسنپ آن اسمایل تنها ابزاری است که می تواند با ضخامت های مختلفی ساخته شود تا ظاهر طبیعی تری داشته باشد. مانند ونیرها یا پروتزهای مصنوعی پارسیل، در برخی موارد، ممکن است بیمار برجستگی آنها را احساس کند اما ظاهر آنها طبیعی خواهد بود. اسنپ آن اسمایل از رزین استیل متبلور ساخته می شود، که اجازه می دهد بتوان آن را با ضخامت ۵/۰ میلی متر ساخت بدون آنکه استحکام آن خدشه دار شود.

اسنپ آن اسمایل با چه ضخامت هایی ساخته می شود؟

اسنپ آن اسمایل می تواند با ضخامت های ۵/۰ تا ۱ میلی متر ساخته شود.

اسنپ آن اسمایل چگونه داخل دهان قرار می گیرد؟

این ابزار با یک فشار روی دندان های طبیعی بیمار قرار می گیرد و از آنجا که به شکل انحنای قوس دندانی ساخته شده است محکم در جای خود باقی می ماند.

 

اسنپ آن اسمایل
اسنپ آن اسمایل

 

آیا می توان هر روز از اسنپ آن اسمایل استفاده کرد؟ نمی شکند؟

اسنپ آن اسمایل می تواند هر روز و تمام روز استفاده شود. توصیه می کنیم همه بیماران ابزار خود را قبل از رفتن به رختخواب از دهان خارج کنند مگر آنکه دندانپزشک توصیه کند در طول خواب نیز به عنوان محافظ دندان در برابر براکسیسم استفاده شود.

درست مانند هر ابزار دندانی دیگری لازم است به شکلی صحیح از آنها مراقبت شود. فرمولاسیون خاص رزین باعث می شود دوام اسنپ آن اسمایل بالا برود اما اگر فشار زیادی به آن وارد شود ممکن است شکسته شود. این ابزار قادر به تحمل دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد است.

4/5 (8 نظر)

پاسخ بدهید

*

code