فارسی مطب شخصیمطب شخصیکلینیک دندانپزشکی کرج، مهرشهر، بلوار ارم، جنب بانک مسکن، ساختمان ارم، طبقه اول، واحد 3 tel: 02633324192 تهران، شهرک گلستان، بلوار کاج، بنفشه نهم جنوبی، کلینیک پیمان 44741007(021)
جراح دندانپزشک
درمان های زیبایی
درمان های ترمیمی
مشاوره آنلاین

کانتور یا تغییر شکل مینای دندان

دندانپزشکان عمومی و دندانپزشکان زیبایی قادرند فرایند کانتور یا تغییر شکل مینای دندان ها را انجام دهند. آیا شما نیز از شکل، اندازه یا کانتور دندان های خود راضی نیستید؟ آیا یک یا چند دندان شما هم در نتیجه تروما لب پر شده یا ترک خورده هستند. آیا می خواهید با اصلاح شکل و کانتور دندان هایتان لبخند زیبای خود را بازگردانید؟ اگر بله، راهکار این مشکل زیبایی و عملکردی شما تغییر شکل دندان ها و کانتور مجدد آنها توسط دندانپزشک است.

تغییر شکل و کانتور دندان نوعی فرایند دندانپزشکی زیبایی است که در آن شکل و اندازه دندان های کج، بد شکل، یا با اندازه های غیر طبیعی اصلاح می شود. این فرایند شامل برداشتن مقداری از ساختار دندان طبیعی، و پس از آن کانتور مجدد دندان با یک ماده همرنگ دندان است.

چرا دندان ها به تراش و تغییر شکل نیاز دارند؟

دندان های لب پر شده یا کج نه تنها موجب تخریب لبخند و ظاهر چهره می شوند، بلکه مشکلات عملکردی مانند دشواری در غذا خوردن و حرف زدن بوجود می آورند. بعلاوه، حفظ بهداشت دهانی اطراف دندان های غیر عادی بسیار دشوار می شود زیرا غذا کنار آنها گیر می کند، در نتیجه منجر به مشکلات دندانی متعددی خواهد شد. بنابراین، لازم است دندان های بد شکل شما به شکل عادی درآیند و کانتورها هرچه سریع تر انجام شوند.

کانتور یا تراش مینای دندان
کانتور یا تراش مینای دندان

چه افرادی می توانند از مزایای کانتور و فرم دهی دندان ها بهره مند شوند؟

کانتور و تغییر شکل دندان ها برای احیاء لبخند و زیبایی چهره افراد انجام می شود. اگر شما نیز یکی از شرایط زیر را داشته باشید، گزینه مناسبی برای کانتور و تغییر شکل دندان ها هستید:

  • دندان های کج
  • فاصله زیاد بین دندان های مجاور
  • دندان های خیلی کوچک
  • دندان های خیلی بزرگ
  • دندان هایی که در نتیجه تروما شکسته شده اند
  • اگر نیاز به یک اصلاح کوچک در لبخند خود دارید.
کانتور یا تراش مینای دندان
کانتور یا تراش مینای دندان

کانتور و تغییر شکل مینای دندان چگونه انجام می شود؟

کانتور و تغییر شکل مینای دندان نیاز به طراحی با دقت و نیز مهارت فوق العاده دندانپزشک زیبایی دارد. ابتدا دندانپزشک معاینه دقیقی از دندان ها انجام می دهد، تا بتواند برای یک طرح درمان با جزئیات برنامه ریزی نماید، در حالی که باید به فکر نیازهای دندانی خاص بیمار نیز باشد. چندین رویکرد برای انجام تغییر شکل دندان ها وجود دارند:

  • کاهش از ساختار دندان طبیعی- اگر دندان های خیلی بزرگ دارید، که با سایر اجزاء صورت شما تناسب ندارند، تغییر شکل مینای دندان های شما با تراشیدن مقداری از ساختار دندان طبیعی انجام می شود. در طول تراشیدن مینای دندان، باید دقت کافی شود که پوشش سطوح زیرین دندان مانند عاج و پالپ از بین نرود، زیرا می تواند منجر به حساسیت دندان ها شود.
  • باندینگ دندان- اگر به فکر احیاء زیبایی دندان های کج، لب پر شده، یا خیلی کوچک خود هستید، شکل و اندازه دندان ها را می توان با اعمال مواد ترمیمی همرنگ دندان ها احیاء نمود. این فرایند تحت عنوان باندینگ شناخته می شود. از آنجا که مواد ترمیمی کامپوزیت این قابلیت را دارند که از نظر رنگ کاملاً با دندان های طبیعی مجاور خود تناسب داشته باشند، آنها به طور معمول با هدف تغییر شکل و کانتور مجدد دندان های شکسته و ترک خورده مورد استفاده قرار می گیرند.
  • ونیرها- برای موارد خیلی وخیم، که مقدار باقی مانده از ساختار دندان طبیعی برای حمایت از باندینگ بسیار اندک است، دندانپزشک ممکن است قرار گیری ونیرهای پرسلاین یا کامپوزیتی روی دندان ها را ترجیح دهد . ونیرها برای ترمیم زیبایی شکل و اندازه، و نیز فواصل خیلی بزرگ بین دندان ها مفید هستند.

آیا فرایند کانتور یا تغییر شکل دندان ها دردناک است؟

به هیچ وجه! به طور کلی، برای تغییر شکل دندان ها مقدار بسیار اندکی از ساختار دندان برداشته می شود، بنابراین نیازی به بی حس کردن ندارد، اما در طول فرایند هیچ درد و ناراحتی احساس نخواهید کرد.

فرایند کانتور دندان چقدر طول می کشد؟

طول مدت تغییر شکل دندان و کانتور مجدد آن اساساً به وخامت وضعیت دندان های بد شکل بستگی دارد و نیز فرایندی که برای اصلاح آن انجام می شود. در صورتی که تراش ساختار دندان لازن باشد، ممکن است این فرایند زمان زیادی طول بکشد زیرا باید با دقت زیاد انجام شود تا شکل دندان ها دقیقاً به شکل مورد نظر و مطلوب شما در آید. از سوی دیگر، اگر باندینگ لازم باشد، این فرایند نیز نسبتاً ساده است و ممکن است ظرف ۳۰ دقیقه تکمیل شود. اینکه باندینگ دندان چقدر دوام دارد، اساساً به حفظ بهداشت دهانی و نیز عادات غذایی شما بستگی دارد.

اگر به طور منظم دندان های خود را مسواک می زنید و نخ دندان می کشید، و از خوردن غذاها و خوراکی های چسبناک خودداری می کنید، می توانید انتظار داشته باشید باندینگ شما ۵ تا ۷ سال دوام داشته باشد.

آیا کانتور و تراش مینای دندان تحت پوشش بیمه خدمات دندانپزشکی است؟

اکثر شرکت های بیمه تغییر شکل و کانتور مینای دندان ها را پوشش می دهند. با این حال، بهتر است از شرکت ارائه دهنده خدمات بیمه ای خود در این رابطه سؤال بپرسید.

تغییر شکل دندان که کانتور دندان نیز نامیده می شود، روشی است که بسیار اندک تهاجمی است و می تواند تفاوتی بزرگ در ظاهر لبخند شما ایجاد کند. این فرایند دندانپزشکی زیبایی عبارت است از برداشتن مقدار اندکی از مینای دندان به منظور تغییر شکل آن، که اغلب در یک جلسه انجام می شود و بی حسی موضعی نیاز ندارد.

0/5 (0 نظر)

پاسخ بدهید

*

code