فارسی مطب شخصیمطب شخصیکلینیک دندانپزشکی کرج، مهرشهر، بلوار ارم، جنب بانک مسکن، ساختمان ارم، طبقه اول، واحد 3 tel: 02633324192 تهران، شهرک گلستان، بلوار کاج، بنفشه نهم جنوبی، کلینیک پیمان 44741007(021)
جراح دندانپزشک
درمان های زیبایی
درمان های ترمیمی
مشاوره آنلاین

آیا می توان کاشت ایمپلنت های دندانی را برای کودکان انجام داد؟

کودکان همیشه دچار حوادث می شوند، از بازی های خشن گرفته، تا لذت بردن از ورزش یا دلایل دیگر. این اتفاقات برای همه استرس زا است. شما می خواهید فرزندانتان سالم و کامل باشند و هرگز نمی خواهید آنها درد بکشند.

هنگامی که مطمئن شدید که حال آنها خوب است و به آنها رسیدگی می کنید، ممکن است با مشکلات “زیبایی” مانند از دست رفتن دندان مواجه شوید. اجازه ندهید کسی به شما بگوید که کنده شدن یک دندان، مشکل محسوب نمی شود. از دست دادن دندان دائمی گرچه ممکن است زندگی کودک یا فرد را به خطر نیندازد، اما یک مسئله جدی است و باید توسط دندانپزشک معاینه و بررسی شود.

شاید فکر کنید که ایمپلنت دندان راه حل این مشکل است. جایگزینی برای دندان قرار می گیرد و کودک شما می تواند مثل همیشه از آن مراقبت کند. گرچه ایمپلنت بهترین گزینه برای جایگزینی دائمی دندان های از دست رفته است، اما سن کودک شما در تعیین اینکه آیا اکنون باید کاشت ایمپلنت انجام شود یا بعداً، کمک زیادی می کند.

سن مناسب برای اقدام به ایمپلنت
سن مناسب برای اقدام به ایمپلنت

رشد استخوان اهمیت دارد

آنچه تعیین می کند که آیا فردی برای کاشت ایمپلنت دندان آماده است یا خیر، در درجه اول رشد استخوان است. از آنجا که ایمپلنت ها مستقیماً با استخوان فک جوش می خورند، مهم است که تمام رشد و تکامل فک، دندان ها و استخوان های کودک شما به پایان رسیده باشد. همزمان با رشد کودکان، استخوان های فک و دندان های آنها نیز حرکت می کند و جابجا می شود. ایمپلنت نمی‌تواند مانند یک دندان طبیعی با آن رشد تطبیق پیدا کند.

اگر ایمپلنت خیلی زود جایگذاری شود، در نهایت در بین دندان های طبیعی کودک، غیر طبیعی به نظر خواهد رسید. وقتی این اتفاق رخ می دهد، ایمپلنت ‌ها بسیار بلند و خارج از ردیف با بقیه دندان ها به نظر می ‌رسند. در عین حال، ایمپلنت ‌هایی که خیلی زود کاشته می شوند می ‌توانند مانع رشد فک نیز شوند یا رشد بقیه دندان ‌های کودک در موقعیت طبیعی خود را متوقف خواهند کرد.

سن مهم است

گرچه بسیار نادر است که فردی برای کاشت ایمپلنت دندان خیلی مسن باشد، اما چیزی به نام خیلی جوان بودن وجود دارد. از آنجا که رشد استخوان کلیدی است، سن فرزند شما از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. برخی دندانپزشکان ابراز می دارند که سن ۱۴ یا ۱۵ سالگی در حالی که برخی دیگر معتقد هستند که سن ۲۰ یا ۲۳ سال برای کاشت ایمپلنت های دندانی مناسب هستند.

در بیشتر موارد، دختران در حدود ۱۸ سالگی و پسران حدود ۲۰ سالگی احتمالاً گزینه های خوبی برای کاشت ایمپلنت های دندانی هستند. این سن تضمینی نیست و دندانپزشک شما باید سوابق پزشکی کامل فرزند شما جمع آوری کند و پرسش های زیادی بپرسد. برخی از دندانپزشکان نیز ممکن است حداقل سنی را مد نظر داشته باشند که بیمار باید قبل از انجام این فرایند آن را مد نظر قرار دهد. این کار برای نا امید کردن شما یا فرزندتان نیست، بلکه برای حصول اطمینان از این است که بهترین نتیجه ممکن را خواهید داشت.

سن مناسب برای اقدام به ایمپلنت
سن مناسب برای اقدام به ایمپلنت

جایگزین های موقت برای ایمپلنت های دندانی

واقعیت این است که کودکان ممکن است در سنین پایین دندان دائمی خود را از دست بدهند. این دندان از دست رفته می تواند موجب بروز مشکلات مختص خود شود: دندان های کج، مشکل در جویدن، مصخره شدن در مدرسه و غیره. فرزند شما لزوماً مجبور نیست برای پنج یا ده (یا بیشتر) سال آینده با یک شکاف در لبخند خود زندگی کند و منتظر ایمپلنت دندان باشد.

معمولاً می توان یک دندان مصنوعی ساخت تا با شکل و رنگ دندان های طبیعی کودک شما مطابقت داشته باشد. این اغلب می تواند با بریس های سنتی یا الاینرهای شفاف در جای خود ثابت بماند. فرزند شما لبخند فوق العاده خود را حفظ خواهد کرد و مجبور نخواهد بود نگران اذیت کردن های بی مورد اطرافیان باشد. و شما قادر خواهید بود کمی کمتر نگران دندان از دست رفته باشند.

آیا ممکن است کسی برای دریافت ایمپلنت های دندانی خیلی پیر باشد؟

هیچ محدودیت سنی برای کاشت ایمپلنت های دندان وجود ندارد. با این حال، اکثر بیماران ما در اواخر دهه ۵۰ تا اوایل ۷۰ سالگی هستند. اگر در اواخر دهه ۷۰، یا حتی در دهه ۸۰ یا ۹۰ زندگی خود هستید، و همچنان تمایل به دریافت ایمپلنت های دندانی دارید و بر اساس سلامت دهان و دندان خود گزینه مناسبی برای دریافت آنها می باشید، دندانپزشک شما آنها را برای شما قرار می دهند. در نهایت، مناسب بودن هر فرد برای کاشت دندان، پس از ارزیابی کامل توسط دندانپزشک مشخص می شود. هنگامی که برای مشاوره مراجعه می کنید، دندانپزشک به طور کامل منطقه یا مناطق مورد نظر شما را بررسی می کند، هر گونه عکس رادیوگرافی با اشعه ایکس یا تصویر مورد نیاز را می گیرد، در مورد سلامت دهان و دندان و سلامت شما با شما صحبت می کند و به هر پرسشی که در مورد این روش دارید پاسخ می دهد. در پایان، اگر مشخص شود که گزینه مناسبی هستید، روش کاشت ایمپلنت دندان ایمن و مؤثر است، حتی اگر ۹۹ ساله باشید!

سن مناسب برای اقدام به ایمپلنت
سن مناسب برای اقدام به ایمپلنت

نتیجه گیری

زمانی که فرزند شما یک دندان دائمی از دست می‌ دهد، هم برای شما و هم برای فرزندتان استرس ‌زا است. اگر نتوان آن را نجات داد، در نهایت ایمپلنت های دندانی، بهترین گزینه خواهند بود. اینکه آیا کودک شما می ‌تواند همین حالا کاشت ایمپلنت را انجام دهد یا باید صبر کند، با توجه به سن و رشد و تکامل او تعیین می ‌شود. ایمپلنت ‌های دندانی ممکن است در حال حاضر گزینه ‌ای مناسب برای کودک شما نباشند، بنابراین مطمئن شوید تا زمانی که فرصت مناسب برای کاشت آنها فرا نرسیده است، دندانپزشک شما می ‌تواند جایگزین مناسبی را ارائه دهد. این به حفظ سلامت دندان آنها کمک می کند، تا زمانی که به به سن مناسب برای کاشت ایمپلنت برسد.

0/5 (0 نظر)

پاسخ بدهید

*

code