فارسی مطب شخصیمطب شخصیکلینیک دندانپزشکی کرج، مهرشهر، بلوار ارم، جنب بانک مسکن، ساختمان ارم، طبقه اول، واحد 3 tel: 02633324192 تهران، شهرک گلستان، بلوار کاج، بنفشه نهم جنوبی، کلینیک پیمان 44741007(021)
جراح دندانپزشک
درمان های زیبایی
درمان های ترمیمی
مشاوره آنلاین

هدف از انجام جراحی سینوس لیفت چیست؟

جراحی سینوس لیفت که تحت عنوان تقویت سینوس نیز شناخته می شود، توسط جراح دهان و دندان انجام می شود تا به توده استخوانی در قسمت بالایی فک افزوده شود. اغلب این فرایند برای بیمارانی ضروری است که تصمیم گرفته اند ایمپلنت دندانی بکارند، اما توده استخوانی فک بالای آنها، در بالای دندان های مولر و پرمولر  آنقدر کافی نیست که ایمپلنت ها را حمایت کند.

آنچه باعث شده است جراحی سینوس لیفت به یک انقلاب تبدیل شود این است که این فرایند کاشت ایمپلنت های دندانی برای بسیاری بیماران را ممکن ساخته است، در حالی که قبلاً هیچ گزینه دیگری غیر از تحمل شل شدن پروتزهای دندانی نداشته اند. جراحان در جراحی های نوآورانه دهانی و ایمپلنت از مهارت کافی برخوردار هستند و می توانند جراحی سینوس لیفت را انجام دهند. اغلب، دندانپزشک یا جراحی که این جراحی را انجام می دهد اطلاعات لازم در خصوص روند این جراحی را در اختیار بیمار قرار می دهد.

 

 

جراحی لیفت سینوس
جراحی لیفت سینوس

چرا لازم است جراحی سینوس لیفت انجام شود؟

سینوس های ماگزیلا درست پشت گونه ها و در بالای دندان های فک بالا واقع شده اند و اساساً فضاهای خالی پر از هوا هستند. برخی از ریشه های دندان های فک بالا آنقدر بالا می روند که به سینوس ماگزیلا می رسند و زمانی که این دندان ها کشیده می شوند، اغلب یک دیواره نازک استخوانی در پشت آنها به جا می ماند. از آنجا که ایمپلنت های دندانی نیاز به استخوانی دارند که آنها را در جای خود نگه دارد، زمانی که این دیواره به اندازه کافی ضخیم نباشد، قرار گیری ایمپلنت بدون هیچ خطری، تقریباً غیر ممکن خواهد بود.

موفقیت آمیز و با دوام بودن ایمپلنت های دندانی به کیفیت استخوان فکی بستگی دارد که قرار است ایمپلنت داخل آن کار گذاشته شود. در صورت تحلیل استخوان در نتیجه بروز حادثه و/یا بیماری پریودنتال، سینوس لیفت کف سینوس را بالا می آورد و اجازه می دهد استخوان جدید رشد کند. یکی از رایج ترین فرایندهای پیوند استخوان برای بیماران دندانپزشکی، فرایند پیوند استخوان لیفت سینوس است که هدف از انجام آن رشد استخوان کف سینوس است، که باعث می شود ایمپلنت های دندانی بتوانند به خوبی داخل این استخوان که به تازگی رشد کرده است تکیه کند.

چه افرادی گزینه مناسبی برای جراحی سینوس لیفت هستند؟

دندانپزشک ها جراحی سینوس لیفت را برای شما توصیه می کنند، اگر:

  • تنها یک دندان از عقب دهان خود از دست داده اید.
  • چند دندان از عقب دهان خود از دست داده اید.
  • حجم قابل توجهی از توده استخوانی در عقب فک از دست رفته است.
  • در نتیجه نقص یا شرایط مادرزادی دندان های خود را از دست داده اید.
  • اکثر دندان های فک بالای خود را از دست داده اید، به همین دلیل ایمپلنت های دندانی نیاز به حمایت دارند.

 

جراحی لیفت سینوس
جراحی لیفت سینوس

جراحی سینوس لیفت چگونه انجام می شود؟

در اکثر موارد، برش کوچکی در قسمت دندان های مولر/ پرمولر ایجاد می شود تا استخوان فک قابل مشاهده شود. مجرای کوچک دیگری داخل سینوس بوجود می آید، و پوشش بافت سینوس به آرامی بالا برده می شود؛ فضای زیر آن با مواد استخوانی پیوندی پر می شود. این مواد یا از بدن خود بیمار یا از منابع دیگر گرفته می شوند، مانند مواد مصنوعی که شکل گیری استخوان را شبیه سازی می کنند. پس از قرار گیری ایمپلنت ها، برش با بخیه بسته می شود و روند بهبود آغاز می شود. پس از چند ماه استراحت، استخوان به بخشی دائمی از استخوان فک بیمار تبدیل می شود، و می توان ایمپلنت را داخل استخوانی که به تازگی شکل گرفته است قرار داد تا تثبیت شود.

در صورتی که استخوان کافی برای تثبیت ایمپلنت فراهم باشد، گاهی اوقات تقویت سینوس و کاشت ایمپلنت می توانند در قالب یک فرایند انجام شوند. در صورتی که استخوان کافی نباشد، باید ابتدا پیوند استخوان سینوس لیفت انجام شود و سپس بسته به اجزایی که استفاده شده اند، پیوند باید تا چند ماه در جای خود باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان، ایمپلنت می تواند کاشته شود. به طور کلی، جراحی سینوس لیفت تحت بیهوشی تزریقی انجام می شود؛ با این حال، برخی بیماران ممکن است بخواهند از بی حسی موضعی یا آرامبخش های خوراکی برای آنها استفاده شود.

 

 

جراحی لیفت سینوس
جراحی لیفت سینوس

پس از جراحی سینوس لیفت چه اتفاقی می افتد؟

ممکن است مقداری تورم اندک در منطقه اطراف فرایند داشته باشید. توصیه می کنیم، از فین کردن بپرهیزید و تلاش کنید و سعی کنید با دهان باز عطسه کنید تا از جابجا شدن مواد پیوند یا ایجاد ارتباط بین سینوس و دهان جلوگیری کنید.

دندانپزشک می تواند برای شما اسپری نمکی تجویز کند تا به حفظ رطوبت مخاط داخل بینی کمک کند. برای پیشگیری از جمع شدن یا اخلاط خون، یا التهاب نیز می توان از داروهایی استفاده کرد که دندانپزشک برای شما تجویز کرده است. علاوه بر این، ممکن است داروهای مسکن، و برای پیشگیری از بروز عفونت داروی آنتی بیوتیک، و دهانشویه آنتی میکروبیال دریافت نمایید. اکثر بیماران پس از جراحی تقویت سینوس تنها ناراحتی اندکی تجربه می کنند. لازم است پس از دو هفته بعد از جراحی به جراح مراجعه کنید تا محل جراحی شما را معاینه نماید و در صورت لزوم بخیه ها را بکشد.

پس از جراحی سینوس لیفت، باید ۶ ماه صبر کنید تا مواد استخوانی سفت شوند و به خوبی با فک تلفیق شوند. بسته به موادی که برای پیوند استفاده می شوند، ممکن است ایمپلنت ها ظرف مدت ۶ ماه کار گذاشته شوند.

0/5 (0 نظر)

پاسخ بدهید

*

code