فارسی مطب شخصیمطب شخصیکلینیک دندانپزشکی کرج، مهرشهر، بلوار ارم، جنب بانک مسکن، ساختمان ارم، طبقه اول، واحد 3 tel: 02633324192 تهران، شهرک گلستان، بلوار کاج، بنفشه نهم جنوبی، کلینیک پیمان 44741007(021)
جراح دندانپزشک
درمان های زیبایی
درمان های ترمیمی
مشاوره آنلاین

آیا بوتاکس در دندانپزشکی کاربرد دارد؟

بوتاکس می تواند کلمه ناخوشایندی باشد. اما همیشه هم اینطور نیست که بخواهید به خاطر استفاده از آن اسم شما روی زبان ها بیفتد. بوتاکس می تواند در دندانپزشکی به کمک شما بیاید. اغلب اوقات از بوتاکس در دندانپزشکی برای کمک به ترمیم زیبایی صورت استفاده می شود. این یک روش کم تهاجمی برای درمان خطوط لب بالای افرادی است که در عادت کردن به پروتز مصنوعی جدید و همچنین برجسته کردن لب خود مشکل دارند.

هر یک از این روش ها به طور ایمن و بی خطر و به شکلی مثبت از بوتاکس استفاده می کنند تا به بیماران کمک کنند احساس راحتی بیشتری در بدن خود داشته باشند. امروز قصد داریم با برخی از کاربردهای مختلف بوتاکس در دندانپزشکی برای شما بگوییم و اینکه چگونه می تواند به شما کند را بررسی خواهیم کرد.

بوتاکس در دندانپزشکی
بوتاکس در دندانپزشکی

بوتاکس چیست؟

گرچه در بالا کمی در مودرد این موضوع صحبت کردیم که بوتاکس به چه روش هایی می تواند استفاده شود تا به بیماران دندانپزشکی کمک کند، اما شاید بهتر باشد ابتدا برای شما توضیح دهیم در حقیقت بوتاکس چیست.

بوتاکس پروتئینی است که عضلات را شل می کند، و در اغلب موارد، برای کاهش چروک پوست استفاده می شود. این ماده از یک باکتری، کلستریدیوم بوتولینیوم، گرفته می شود که می تواند در بسیاری از مواد طبیعی مختلف یافت شود. وقتی تزریق بوتاکس در درمان برای شما انجام می شود، دوز بسیار اندکی از این ماده وارد آن قسمت از بدن می شود که باعث می شود آن بخش به طور موقت و برای مدتی توانایی حرکت کردن خود را از دست بدهد.

غیر از جراحی، هیچ راه دراز مدتی برای حفظ نتایجی که با تزریق بوتاکس حاصل می شوند وجود ندارد. لازم خواهد بود به طور منظم درمان تزریق بوتاکس را انجام دهید تا مزایای درمان بوتاکس را احیاء و حفظ کنید.

بوتاکس به چه مشکلاتی می تواند کمک کند؟

  • بالا بودن خط لبخند
  • تنظیم پروتزهای مصنوعی جدید
  • اختلالات مفصل فکی گیجگاهی و دندان قروچه (براکسیسم)
  • خطوط پیری لب و صورت
  • تعریق و تورم شدید صورت
  • بهبود و تغییر شکل لبخند

بوتاکس برای درمان بالا بودن خط لبخند

در گذشته جراحی یکی از تنها روش هایی بود که برای درمان بالا بودن خط لبخند استفاده می شد. شرایطی که افراد بسیاری با آن دست به گریبان هستند و اغلب از آن ناراضی هستند. بالا بودن خطوط لبخند زمانی اتفاق می افتد که شما لبخند می زنید، و مقدار زیادی از لثه های بالای دندان های شما در معرض دید قرار می گیرند. این حالت لبخند لثه ای نامیده می شود. گرچه این چیز بدی نیست که لثه ها حین خندیدن مشاهده شوند، اما بسیاری از افراد ترجیح می دهند این اتفاق نیفتد.

جراحی این عضلات صورت برای مقداری پایین آوردن لب می تواند هزینه هنگفتی در بر داشته باشد و دوره بهبود طولانی داشته باشد، اما اکنون با بوتاکس، بالا رفتن لب می تواند با بوتاکس ظرف مدتی کوتاه و با هزینه ناچیزی برای مدتی درمان شود.

بوتاکس در دندانپزشکی
بوتاکس در دندانپزشکی

عادت کردن به پروتزهای مصنوعی جدید

پروتزهای دندانی جدید می توانند اغلب موجب بروز ناراحتی زیادی شوند. دهان ما اغلب به تغییرات تدریجی عادت می کند، و پروتزهای مصنوعی تغییری سریع و قابل توجه است. گرچه ممکن است برخی افراد وقتی استفاده از آنها را آغاز می کنند مشکل چندانی با آنها ندارند و خیلی سریع به آنها عادت می کنند، اما برخی افراد قطعاً بسیار خوشحال خواهند شد که درمان بوتاکس به شل شدن عضلات آنها کمک کند تا راحت تر به پروتزهای جدید خود عادت کنند.

بوتاکس می تواند تا میزان زیادی ناراحتی و درد در ناحیه صورت، ناشی از تقریباً هرگونه درمان ارتودنسی یا دندانپزشکی دیگری، را از بین ببرد. بسیاری از دندانپزشکان بوتاکس را به شما توصیه خواهند کرد تا به شما کمک مند به پروتزهای دندانی جدید خود عادت کنید، البته اگر با آنها ناراحتی خیلی زیاد و غیر عادی را تجربه می کنید.

دندان قروچه و اختلالات مفصل فکی گیجگاهی

دندان قروچه یا همان براکسیسم می تواند منجر به بروز مشکلات جدی  و پر هزینه ای شود. روش های مختلفی برای درمان دندان قروچه وجود دارد، از جمله بوتاکس برای شل شدن عضلاتی که باعث ساییده شدن دندان ها روی یکدیگر می شوند، محافظ دندان ها، و فرایندهای دیگر. اگر متوجه شده اید که حین خواب یا در طول روز دندان های خود را روی یکدیگر می سایید، بسیار مهم است که تلاش کنید تا راهی برای برطف نمودن مشکل بیابید. با ادامه دادن دندان قروچه، شما در نهایت باعث خواهید شد آسیب قابل توجهی به دندان های شما وارد شود.

اختلالات یا مشکلات مفصل فکی گیجگاهی زمانی اتفاق می افتند که عضلات با وجود استرس شروع می کنند به فشرده و منقبض شدن. این باعث می شود شما حین جویدن، حرف زدن، و نیز حرکت دادن فک احساس ناراحتی داشته باشید. بوتاکس می تواند باعث شود مفاصل و عضلات فکی گیجگاهی شل شوند تا درد شما تسکین یابد.

بوتاکس در دندانپزشکی
بوتاکس در دندانپزشکی

بهبود و تغییر شکل لبخند

بوتاکس در دندانپزشکی می تواند برای کمک به بهبود و تغییر شکل لبخند شما استفاده شود. از خطوط لب گرفته تا چروک، بوتاکس می تواند کمک کند شما حین لبخند زدن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

نکته ای که باید در اینجا به آن اشاره کنیم این است که برای انجام این درمان حتماً باید دندانپزشکی را بیابید که در این زمینه آموزش کافی دیده باشد و تجربه کافی نیز داشته باشد تا بتواند بهترین نتایج را برای شما به ارمغان بیاورد. مهم ترین مأموریت این است که شما از لبخند خود هیجان زده و راضی باشید، زیرا لبخند شما می تواند به زیبایی چهره شما بیفزاید.

اکثر درمان های بوتاکس راحت هستند و حدود شش ماه دوام خواهند داشت تا دوباره شاهد حرکت کردن عضلات خود باشید. در صورت ادامه پیدا کردن علائم شما می توانید درمان بوتاکس را باز هم انجام دهید، اما اگر اکثر علائم شما از بین رفته باشند نیازی به تکرار نخواهید داشت.

0/5 (0 نظر)

پاسخ بدهید

*

code