فارسی مطب شخصیمطب شخصیکلینیک دندانپزشکی کرج، مهرشهر، بلوار ارم، جنب بانک مسکن، ساختمان ارم، طبقه اول، واحد 3 tel: 02633324192 تهران، شهرک گلستان، بلوار کاج، بنفشه نهم جنوبی، کلینیک پیمان 44741007(021)
جراح دندانپزشک
درمان های زیبایی
درمان های ترمیمی
مشاوره آنلاین

ایمپلنت های دندانی چه مزایایی دارند؟

مزایای ایمپلنت های دندانی را می توان به چند دسته تقسیم نمود.

زیبایی

ایمپلنت های دندانی ظاهر و احساسی شبیه دندان های طبیعی شما را بوجود می آورند! از آنجا که ایمپلنت های دندانی با ساختار استخوان تلفیق می شوند، مانع تحلیل استخوان و فرو رفتگی لثه ها می شوند که اغلب با استفاده از بریج های دندانی و دنچرها همراه هستند. هیچ کس متوجه نخواهد شد دندان شما طبیعی نیست.

حفظ دندان ها

ایمپلنت های دندانی هیچ ربطی به دندان های مجاور خود ندارند در نتیجه دندان های مجاور در همان وضعیتی که هستند می توانند باقی بمانند و نیاز نیست از آنها به عنوان تکیه گاه ایمپلنت استفاده کرد. در حالی که برای قرار گرفتن دیگر پروتزهای مصنوعی باید دندان های دیگر مقداری تغییر داده شوند. مثلاً بریج ها به یک یا دو دندان مجاور نیاز دارند تا تراشیده شوند و تکیه گاه بریج شوند. در نتیجه با کاشت ایمپلنت های دندانی تا مدت زمان طولانی، سلامت دهان تضمین می شود.

 

پرسش های شما در مورد ایمپلنت دندانی
پرسش های شما در مورد ایمپلنت دندانی

اعتماد به نفس

ایمپلنت های دندانی به شما اجازه می دهند یک مرتبه دیگر به راحتی و با اعتماد به نفس حرف بزنید و غذا بخورید! آنها کاملاً بی خطر هستند و نیازی نیست نگران چفت های خسته کننده، لق خوردن، یا حتی از بین رفتن چسب پروتزهای مصنوعی باشید.

قابل اعتماد بودن

نرخ موفقیت ایمپلنت های دندانی کاملاً قابل پیش بینی است. آنها گزینه هایی فوق العاده برای جایگزینی دندان ها هستند.

جایگزینی فوری

شکستگی ها، پوسیدگی ها، کانال های مسدود شده، و دیگر شرایط می توانند مانع تکمیل موفقیت آمیز درمان ریشه شوند. خوشبختانه، اگر این مشکل پیش بینی شود، این امکان وجود دارد که بلافاصله دندان کشیده شود و یک ایمپلنت به جای آن قرار گیرد.

 

پرسش های شما در مورد ایمپلنت دندانی
پرسش های شما در مورد ایمپلنت دندانی

ایمپلنت دندانی چگونه عمل می کنند؟

فیکسچر “جایگزین ریشه” که از تیتانیوم ساخته می شود، داخل حفره ای قرار داده می شود که با ابزارهای دقیقی درون استخوان فک ایجاد شده است که دما، سرعت، و دیگر متغیرهایی که روی نتایج موفقیت تأثیر می گذارند را کنترل می کنند. پس از جوش خوردن و ایجاد پیوند بین ایمپلنت و استخوان اطراف آن، دندان مصنوعی (روکش) بالای ایمپلنت قرار داده می شود. این دندان جدید، ظاهر، احساس، و عملکردی شبیه دندان های طبیعی خواهد داشت.

پرسش های شما در مورد ایمپلنت دندانی
پرسش های شما در مورد ایمپلنت دندانی

 

چه کسانی گزینه های مناسبی برای کاشت ایمپلنت های دندانی هستند؟

هر کسی که بواسطه حادثه، بیماری، یا پوسیدگی، یک یا چند دندان خود را از دست داده است، گزینه مناسبی برای کاشت ایمپلنت های دندانی است. اگر یک دندان، تعدادی اندک، یا همه آنها از دست رفته باشند، ایمپلنت های دندانی به همراه روکش ها، یا بریج ها می توانند جایگزین های خوبی برای آنها باشند. گاهی اوقات، بیمارانی که سن بالاتری دارند از این موضوع ابراز نگرانی می کنند که ممکن است سن آنها مانع لذت بردن آنها از مزایایی باشد که ایمپلنت های دندانی به همراه دارند. با این حال، سلامت نسبت به سن، عامل تعیین کننده تری است. ارزیابی دقیق و با دقت سوابق دندانی و پزشکی- سلامت بیمار باید انجام شود تا مشخص شود که آیا بی هیچ خطری می توان یک دندان را با ایمپلنت تعویض کرد یا خیر. اگر آنقدر سالم هستید که یکی از دندان های شما کشیده شود، می توان گفت سلامت شما به اندازه ای هست که ایمپلنت های دندانی را دریافت کنید.

آیا کاشت ایمپلنت های دندانی درد دارد؟

بسیاری از افرادی که کاشت ایمپلنت های دندانی را داشته اند ابزار داشته اند درد و ناراحتی که پس از فرایند کاشت ایمپلنت های دندانی تجربه کرده اند بسیار کمتر از چیزی بوده است که پیش بینی کرده اند. در طول این فرایند از داروهای بی حس کننده برای از بین بردن هر گونه درد و ناراحتی استفاده می شود.

فرایند درمان چقدر طول می کشد؟

طول درمان بسته به وضعیت خاص هر بیمار متفاوت خواهد بود. امروزه، این امکان وجود دارد که دندانی که عملکردی خوب و ظاهری زیبا دارد، ظرف مدت چند روز کاشته شوند. در برخی موارد، ممکن است لازم باشد قبل از پایان فرایند و قرار گرفتن روکش روی ایمپلنت مدتی صبر کرد تا بهترین نتیجه حاصل شود.

پرسش های شما در مورد ایمپلنت دندانی
پرسش های شما در مورد ایمپلنت دندانی

نگهداری صحیح ایمپلنت دندانی به چه شکل است؟

دندانپزشکی که کاشت ایمپلنت شما را انجام می دهد دستورالعمل های لازم برای مراقبت صحیح از آنها، قبل از کاشت، در طول آن، و نیز پس از کاشت آنها را نیز در اختیار شما قرار می دهد. با انجام مراقبت های بهداشتی روزانه (مسواک زدن و کشیدن نخ دندان) به صورت دقیق، و چکاپ های منظم نزد دندانپزشک، ایمپلنت های شما سال ها ظاهر، عملکرد و احساسی فوق العاده بوجود خواهند آورد.

آیا ممکن است بیمار مجبور باشد مدتی بدون دندان باشد؟

این به وضعیت بیمار بستگی دارد. اکثر بیماران درحالی مطب را ترک می کنند که برای آنها دندان مصنوعی موقتی قرار داده شده است.

ایمپلنت دندانی چقدر دوام دارند؟

در برخی موارد مشاهده شده است که ایمپلنت های دندانی بیش از ۲۰ سال هم دوام داشته اند. یک ایمپلنت، حتی اگر از فلز ساخته شده باشد، هنوز هم پس از جایگذاری نیاز به مراقبت دارد. این مراقبت ها شامل مراقبت های خانگی است که بیمار در منزل انجام می دهد، و مراقبت های تخصصی که دندانپزشک انجام می دهد. عمر یک ایمپلنت دندانی تحت تأثیر عواملی مانند سلامت بیمار (دیابت، ایدز، و بیماری های متابولیک استخوان)، عادات بیمار (کشیدن سیگار، بهداشت دهان) و بارگذاری ساختاری قرار دارد.

نمی توان به طور دقیق پیش بینی کرد یک ایمپلنت چقدر دوام خواهد داشت، بنابراین، پیش بینی یا تضمین موفقیت آنها غیر ممکن است. در صورتی که ایمپلنت با شکست مواجه شود، می توان آن را تعویض کرد اما دندان مصنوعی (اوردنچر/ روکش) آن باید مجدداً ساخته شود.

0/5 (0 نظر)

پاسخ بدهید

*

code