فارسی مطب شخصیمطب شخصیکلینیک دندانپزشکی کرج، مهرشهر، بلوار ارم، جنب بانک مسکن، ساختمان ارم، طبقه اول، واحد 3 tel: 02633324192 تهران، شهرک گلستان، بلوار کاج، بنفشه نهم جنوبی، کلینیک پیمان 44741007(021)
جراح دندانپزشک
درمان های زیبایی
درمان های ترمیمی
مشاوره آنلاین

کارهای عجیبی که مردم با دندان های خود می کنند!

اخیراً برخی از افراد کارهای بسیار عجیبی با دندان های خود انجام می دهند. ترند عجیب سلبریتی ها که لبخند خود را با “اکسسوری” ها تزیین می کنند، به محبوبیت فزاینده و پیروان رو به رشد در فرهنگ عامه دامن می زند.

مشکل افزودن اکسسوری ها به دندان ها این است که می تواند پیامدهای غیر عمدی داشته باشد. گاهی اوقات این عوارض فوری هستند؛ گاهی اوقات شما را برای مشکلات آینده آماده می کند. نمونه های شایع دندانی شدید شامل افزایش شکاف ها و البته اضافه کردن اکسسوری است. شاید به نظر شما یک طرز فکر قدیمی باشد اما ما فکر می کنیم بهترین اکسسوری یک لبخند تمیز، طبیعی و زیبا است.

برخی از اکسسوری های دندانی غیر متعارفی که ما پیدا کرده ایم عبارتند از:

افزودن فاصله بین دندان ها

امروزه افراد مشهور زیادی هستند که بی تردید روی فاصله بین دندان ها در لبخند خود می ایستند مانند مدونا، دیوید لترمن و آنا پاکوین.

شکاف یا فاصله بین دو دندان جلو دیاستم نامیده می شود و اکثر افراد مرا برای بستن آن به دندانپزشک مراجعه می کنند نه برای باز کردن آن. برای بستن فضاهای بین دندان ها، دندانپزشکان معمولاً از روکش ها، باندینگ، ارتودنسی و گاهی اوقات ترکیبی از این موارد استفاده می کنند. در پاییز سال ۲۰۱۰، تایرا بنکس از یکی از شرکت کنندگان در برنامه تلویزیونی تلویزیونی خود به نام The Next Top Model خواست که فضای بین دو دندان جلویش را باز کند تا شبیه نماد مدل دهه ۷۰، لورن هاتون شود. این شرکت کننده جوان که بسیار شیفته بنکس بود، از دندانپزشکش خواست تا به طور غیر قابل برگشت مقداری از مینای بین دو دندان جلویش را بتراشد.

افزودن فاصله بین دندان ها
افزودن فاصله بین دندان ها

مشکل: دندانپزشکان برای دستیابی به فاصله بیشتر، می توانند ارتودنسی یا برداشتن ساختار سالم دندان را انتخاب کنند. ارتودنسی ممکن است کمی طول بکشد زیرا باز کردن ۲ دندان جلو از یکدیگر، تنها در صورتی کار می کند که همه دندان ها جابه جا شوند تا از فشردگی بیش از حد دندان های کناری یا عقبی شما جلوگیری شود. به دلیل هزینه و زمان صرف شده معمولاً ارتودنسی برای این منظور انجام نمی شود. خالکوبی “دائمی” است، اما در صورت نیاز، می توان آن را حذف کرد. تراشیدن مینای دندان یا برداشتن دندان های سالم نیز دائمی است – تنها در صورتی که بعداً نظر خود را تغییر دهید، می توان آن را با روکش یا باندینگ “پوشاند”. گرچه بسیاری از اوقات در طول درمان دندانپزشکی، به دلایل پزشکی یا دندانپزشکی خاصی به کاهش مینای سالم نیاز داریم، ما تمایل داریم بدون دلیل موجه برای انجام این کار، از این نوع کاهش مینای دندان جلوگیری کنیم.

دندان های نیش یا تغییر شکل دندان

کریستن دانست که یکی از بازیگران شناخته شده است، وقتی اولین جایزه نقش اصلی خود را بابت بازی در فیلم سینمایی در کنار برد پیت در مصاحبه با یک خون آشام برنده شد، مجبور شد روی دندان های نیش خود باندینگ انجام دهد تا دندان های نیش خود را نوک تیز کند. وقتی فیلمبرداری تمام شد تصمیم گرفت که دندان های نیش نوک تیز خود را حفظ کند و بگوید “آنها به من شخصیت می دهند.” اگر به صورت اتفاقی یک خون آشام شدم، می توانم دندان های نیش خود را بهانه کنم، اما اخیراً افراد بیشتری تصمیم می گیرند روی دندان های خود باندینگ انجام دهند و آنها را به شکل دندان های نیش نوک تیز درآورند.برخی افراد مجموعه فیلم های گرگ و میش را مقصر می دانند؛ عده ای دیگر، تجدید علاقه به فیلم ها و کتاب های فانتزی را مقصر می دانند.

دندان های نیش یا تغییر شکل دندان
دندان های نیش یا تغییر شکل دندان

مشکل: تغییر شکل دندان های سالم بدون هیچ دلیل قابل توجیه پزشکی یا دندانی، هرگز ایده خوبی نیست. با فرض اینکه هیچ مینای دندانی برداشته نشده و فقط کامپوزیت به دندان چسبانده شده است، این روش به راحتی قابل برگشت است. اما اگر شکل مینای دندان خود را نیز تغییر داده باشید (تا این شکل بدست آید! دندان های شما ممکن است به دماهای گرم و سرد حساس شوند و بسته به میزان مینای دندان برداشته شده احتمالاً مستعد پوسیدگی بیشتری است. و اگر بعداً نظر خود را تغییر دهید، ممکن است بازگرداندن لبخند قدیمی برای شما بسیار پر هزینه شود.

عامل زرق و برق

تنها کمی بیشتر از تعداد معدود نوازندگان و افراد مشهور دندان های خود را با «گریل های» متحرک تزئین کرده اند که با طلا، جواهرات و حتی الماس تزئین شده اند. گریل ها به سادگی به دندان های جلوی فک پایین یا بالا چسبانده می شوند و به من گفته می شود که می توان آنها را جدا کرد.

مشکل: این تزئینات متحرک نقره ای، طلایی یا جواهری که روی دندان های بالا یا پایین چسبانده می شوند می توانند مشکل ساز باشند. اگر این اکسسوری ها برای مدت طولانی استفاده شوند یا به ندرت تمیز شوند، باکتری ها را کنار خود جای داده و در اطراف دندان های شما باعث ایجاد حفره می شوند. (این عارضه را در اطراف بریس ها در افرادی که ارتودنسی می کنند نیز مشاهده می کنیم.) مانند حلقه های زبان یا لب، اگر بافت های حساس دهان بر اثر تزئینات فلزی خراشیده شوند یا آسیب ببینند، احتمالاً دهان ما خانه میکروارگانیسم های بسیاری می شوند.

عامل زرق و برق
عامل زرق و برق

ما به درستی می دانیم که بهترین اکسسوری که می توانید بپوشید یک لبخند زیبا و سالم است. روندهای مد می آیند و می روند، اما لبخند منحصر به فرد شما باید تمام عمر شما دوام بیاورد! برای حفظ بهترین ظاهر آن، حتماً با دندانپزشک خود مشورت کنید.

0/5 (0 نظر)

پاسخ بدهید

*

code