فارسی مطب شخصیمطب شخصیکلینیک دندانپزشکی کرج، مهرشهر، بلوار ارم، جنب بانک مسکن، ساختمان ارم، طبقه اول، واحد 3 tel: 02633324192 تهران، شهرک گلستان، بلوار کاج، بنفشه نهم جنوبی، کلینیک پیمان 44741007(021)
جراح دندانپزشک
درمان های زیبایی
درمان های ترمیمی
مشاوره آنلاین

بهار و پاییز زمانی است که اکثر افراد از دیدن رنگ های موجود در طبیعت به وجد می آیند. با دیدن شکوفه های بهاری شگفت زده می شوند و لباس های گرم و دستکش ها و پالتوی خود را کنار میگذارند. چه از اینکه به ساحل بروند یا به مکان جدیدی سفر کنند. بهار و پاییز فصل هایی هستند که تقریباً همه منتظرشان هستند. اما این دو فصل زیبا و جذاب برای برخی افراد با مشکلاتی همراه هستند.

گرچه اکثر افرادی که به آلرژی مبتلا هستند می دانند چگونه علائم شایع آنها مانند عطسه، خارش بینی، و آبریزش چشم را چگونه مدیریت کنند، اما تعداد کمی از افراد متوجه می شوند که گاهی اوقات ارتباطی بین آلرژی و دندان درد وجود دارد. شاید عجیب به نظر برسد اما این دو واقعاً می توانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند. به خواندن این مطلب ادامه دهید تا بیشتر در مورد ارتباط بین آلرژی ها و دندان درد اطلاعات کسب کنید، و اینکه چه کاری می توان انجام داد تا مشخص نمود آلرژی ها ریشه اصلی دندان درد شما هستند.

آلرژی ها می توانند در اثر تغییرات فصلی، گرد و غبار، آلرژی به حیوانات خانگی، و دلایل مختلف دیگری تولید شوند که می توان آنها را با آزمایش آلرژی مشخص نمود. اما آزمایشات آلرژی زمان بر هستند و باید هر چه سریع تر خود را از شر دندان درد رها کنید. اگر از این علائم رنج می برید وقت آن رسیده است که علت دندان درد خود را مشخص کنید.

تاثیر آلرژی بر سلامت دندان
تاثیر آلرژی بر سلامت دندان

مراقب چه علائمی باید بود؟

درد سینوسی

درد سینوسی یکی از علائم و نشانه های شایعی است که افراد وقتی تحت تأثیر حساسیت بهاری قرار می گیرند تجربه می کنند. این درد سینوسی اغلب می تواند احساسی شبیه دندان درد بوجود بیاورد، زیرا سینوس های ماگزیلا (فک بالا) به دندان های مولر فک بالا بسیار نزدیک واقع شده اند. از آنجا که بدن به طور طبیعی برای پاکسازی خود از مواد آلرژی زا بیش از حد مخاط تولید می کند، این فشار ناخوشایندی را در صورت و سر شما ایجاد می کند. وقتی فشار با لمس نوک ریشه در دندان شما جمع می شود، علائم واقعی عفونت دندان را خواهید دید.

یک روش برای تعیین اینکه آیا شما درد سینوسی دارید یا درد دندان، این است که شما بفهمید آیا اطراف مجاری بینی یا منطقه پیشانی خود درد احساس می کنید یا خیر. اگر این قسمت ها علاوه بر دندان های شما درد داشته باشند، و شما احساسی شبیه به گرفتگی بینی داشته باشید، به احتمال خیلی زیاد آلرژی های بهاری عامل بروز آن هستند.

اگر شما عموماً مشکلات مربوط به آلرژی ها را تجربه نمی کنید، یا هنگام جویدن یا خوردن غذاهای سرد یا داغ درد دارید، لازم است فوراً به دندانپزشک مراجعه کنید. علاوه بر این، اگر ظرف چند روز بهبودی حاصل نشد نیز باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

تاثیر آلرژی بر سلامت دندان
تاثیر آلرژی بر سلامت دندان

خشکی دهان

افرادی که در بهار مرتباً از مشکلات مربوط به آلرژی رنج می برند، ممکن است احساس کنند که دهان آنها بسیار خشک شده است. این بویژه بین افرادی شایع است که از تب یونجه رنج می  برند و کسانی که مشکلات گرده گیاهان را دارند.

بزاق دهان نقش محافظ دندان ها را در برابر باکتری نیز بازی می کند، بنابراین خشکی دهان برای مدت زمان طولانی، مخصوصاً اگر علائم مربوط به آلرژی را نیز تجربه می کنید، می تواند منجر به پوسیدگی و آسیب به دندان شود.خشکی دهان و دندان درد به سختی با یکدیگر قابل تشخیص هستند، بنابراین مراجعه به دندانپزشک بهترین کاری است که می توانید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که پوسیدگی دندان به جای فرایند پیچیده تر و پر هزینه تری مانند درمان ریشه با یک پر کردن ساده قابل برطرف شدن است.

گلو درد

اکثر افراد تصور نخواهند کرد که گلو دردی که مربوط به آلرژی می شود، می تواند باعث بروز دندان درد شود، اما این اتفاق تنها گاهش رخ می دهد. ترشحات پشت بینی نیز می توانند باعث شوند که احساس کنید دندان درد دارید.

داشتن گلو درد می تواند باعث شود که احساس کنید غدد لنفاوی شما متورم شده اند و می توانند باعث بروز دندان درد شوند. اگر گلو درد ظرف چند روز از بین نرود، برای مراجعه به دندانپزشک حتماً زمان بگذارید.

بوی بد دهان

افزایش باکتری هایی که با ترشحات پشت بینی همراه هستند، یک علامت شایع آلرژی است که می تواند منجر به بوی بد دهان شود.

تاثیر آلرژی بر سلامت دندان
تاثیر آلرژی بر سلامت دندان

چه کارهایی باید انجام داد؟

برای کاهش علائم آلرژی و محافظت از دندان ها باید کارهای زیر را انجام داد:

برای تحت کنترل قرار دادن آلرژی آنتی هیستامین مصرف کنید.

آنتی هیستامین ها می توانند علائم آبریزش بینی و احتقان سینوسی- و تأثیراتی که می توانند روی دندان ها داشته باشند- را کاهش دهند .

آب بیشتری بنوشید.

آب رسانی درست و مناسب بهبدن تأثیرات خشکی دهان را می کاهد. علاوه بر این، می تواند با احتقان نیز مبارزه کند. اگر شما هنوز هم مشکل خشکی دهان دارید، از دندانپزشک خود بخواهید جایگزین هایی برای بزاق دهان شما معرفی کند.

بخور را امتحان کنید.

قرار داشتن یک دستگاه بخور در کنار تختخواب شما وقتی خواب هستید می تواند موجب کاهش علائم و نشانه های آلرژی شود. بخاری که آزاد می کند گلوی شما را صاف می کند و از التهابات می کاهد.

آلرژی ها قطعاً می توانند موجب بروز دندان درد شوند، اما مشکل واقعی این است که اگر شما دندانپزشک نیستید، تقریباً غیر ممکن است بتوانید بفهمید که آیا آلرژی ها علت دندان درد هستند یا خیر.  به همین دلیل اگر هر گونه درد دندانی احساس می کنید، باید به یک دندانپزشک مجرب و واجد شرایط مراجعه کنید.

اگر برای دندان درد به دندانپزشک مراحعه کردید و مشخص شد مربوط به آلرژی می شود، دندانپزشک قادر خواهد بود درمان های لازم را برای تسکین درد به شما ارائه دهد. مراجعه به دندانپزشک علاوه بر این، به شما اطمینان می دهد چکاپ های دوره ای خود را انجام می دهید، که مزیت افزوده ای دارد.آیا

0/5 (0 نظر)

پاسخ بدهید

*

code