فارسی مطب شخصیمطب شخصیکلینیک دندانپزشکی کرج، مهرشهر، بلوار ارم، جنب بانک مسکن، ساختمان ارم، طبقه اول، واحد 3 tel: 02633324192 تهران، شهرک گلستان، بلوار کاج، بنفشه نهم جنوبی، کلینیک پیمان 44741007(021)
جراح دندانپزشک
درمان های زیبایی
درمان های ترمیمی
مشاوره آنلاین

وقتی شما با کاشت ایمپلنت های دندانی گام هایی را برای بهبود عملکرد و ظاهر لبخند خود برمی دارید، قطعاً انتظار دارید سرمایه گذاری شما مدت زمان طولانی دوام داشته باشد. گرچه انتخاب دندانپزشک مناسب برای انجام این فرایند، و نیز مواد درست ایمپلنت های دندانی، می توانند تفاوت بزرگی در مدت زمانی ایجاد کنند که ایمپلنت های دندانی دوام خواهند داشت، اما برخی عادات بد روزانه نیز وجود دارند که می توانند منجر به شکست درمان ایمپلنت های دندانی شوند.

علاوه بر اینکه فرایند باید به درستی انجام شود، برخی عادات وجود دارند که اگر می خواهید اطمینان حاصل کنید که ایمپلنت های دندانی شما دوام خواهند داشت، شما باید از آنها اجتناب کنید.

مراقبت بعد از ایمپلنت دندانی
مراقبت بعد از ایمپلنت دندانی

سیگار کشیدن

معروف است که سیگار کشیدن باعث تغییر رنگ دندان های طبیعی می شود، اما می تواند برای ایمپلنت های دندانی نیز مضر باشد. تار و سایر عوامل سرطان زای موجود در محصولات تنباکو می توانند منجر به بروز بیماری لثه و تحلیل استخوان شوند- اغلب در درجه اول نیاز است برای آماده سازی فک برای کاشت ایمپلنت کار بیشتری انجام شود. تحقیقات نشان می دهند که افراد سیگاری دو برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری مستعد شکست درمان کاشت ایمپلنت های دندانی هستند.

وقتی شما ایمپلنت های دندانی را دریافت می کنید، لازم خواهد بود از سیگار کشیدن یا استفاده از محصولات تنباکو اجتناب کنید زیرا آنها ایمپلنت های دندانی را در معرض خطر شکست قرار می دهند.

بهداشت نامناسب دندانی

گرچه شما باید از ابتدا بهداشت دهان و دندان ها را رعایت کنید، وقتی ایمپلنت دندانی دارید، این مسئله اهمیت بیشتری پیدا می کند. عدم مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم می تواند منجر به بروز بیماری لثه شود که به نوبه خود می تواند بر ثبات ایمپلنت های دندانی شما تأثیر بگذارد.

عدم دنبال کردن مراجعات منظم به دندانپزشک

پاکسازی های منظم دندان ها به دلایل متعددی مهم هستند. این جلسات مکان زدودن و برطرف کردن تارتار تشکیل شده روی دندان ها را فراهم می آورند. اگر اجازه داده شود تارتار برای مدت زمانی طولانی انباشته شود، می تواند منجر به پوسیدگی دندان ها و بیماری لثه شود. تارتار با تضعیف لثه ها و استخوانی که برای حمایت از ریشه دندان ها نیاز هستند، می تواند به ایمپلنت های دندانی شما نیز آسیب وارد کند.

وقتی ایمپلنت های دندانی را دریافت می کنید، شما یک جراحی دهانی را انجام می دهید. و درست مانند هر جراحی دیگری، لازم است برای مراجعات منظم برای چکاپ شدن برنامه ریزی کنید تا مطمئن شوید که ایمپلنت های دندانی شما به درستی در حال جوش خوردن با استخوان فک شما هستند و به خوبی بهبود پیدا می کنند. اگر شما از این جلسات چشم پوشی کنید دندانپزشک شما قادر نخواهد بود مشکلات احتمالی شما را بیابد و امکان شکست خوردن ایمپلنت دندانی شما وجود دارد.

دندان قروچه

دندان قروچه در ابتدا به اندازه کافی بد است. زیرا مینای دندان ها را از بین می برد و می تواند منجر به بروز مشکلات جدی تر دندان ها شود. اگر وقتی ایمپلنت دندانی دارید نیز دندان قروچه می کنید، می توانید باعث ساییدگی آنها نیز شوید، بعلاوه ممکن است باعث لق شدن ایمپلنت های دندانی شما نیز شود.

مراقبت بعد از ایمپلنت دندانی
مراقبت بعد از ایمپلنت دندانی

استفاده از دندان ها برای اهداف دیگر

گرچه این کاملاً واضح است که دندان ها برای جویدن فوق العاده هستند، اما برخی افراد برای اهداف دیگری از آنها استفاده می کنند که دندان ها برای انجام آنها خلق نشده اند. باز کردن درب بطری، پاره کردن بسته چیپس، یا شکستن آجیل ها تنها برخی از کارهایی هستند که شما می توانید با انجام آنها به ایمپلنت های دندانی خود آسیب وارد کنید. برخی افراد نیز از روی عادت ناخن می جوند، یا مداد یا حتی خلال دندان را زیر دندان های خود قرار می دهند.

برخی دیگر نیز علاقه خاصی به جویدن یخ دارند. انجام دادن این کارها با دندان ها و سوء استفاده از آنها نه تنها می تواند باعث از بین رفتن بخش هایی از ساختار دندان ها طبیعی شما شود، بلکه می تواند باعث ضعیف شدن ایمپلنت های دندانی شود، و به مرور زمان، بیشتر مستعد عفونی شدن خواهند بود، و در نهایت، ممکن است لازم باشد تعویض شوند. علاوه بر این، این کارها می توانند به لثه ها و استخوان پیرامون نیز آسیب وارد کنند. به عنوان یک قانون کلی، اگر چیزی خوردنی نیست، شما نباید آن را بجوید.

مراقبت بعد از ایمپلنت دندانی
مراقبت بعد از ایمپلنت دندانی

محکم مسواک زدن

مهم است که حین مسواک زدن خیلی مراقب دندان ها و لثه های خود باشید. دندانپزشکان همواره بیماران خود را ترغیب می کنند از مسواک های نرم برای مسواک زدن دندان های خود استفاده کنند زیرا مسواک های دارای فرچه های سفت می توانند به لثه ها آسیب وارد کنند و در نهایت منجر به شکست ایمپلنت های دندانی و یا دندان های طبیعی شوند.

مراقبت بعد از ایمپلنت دندانی
مراقبت بعد از ایمپلنت دندانی

عدم نخ دندان کشیدن

نخ دندان کشیدن فوق العاده توصیه شده است، خواه شما دندان طبیعی داشته باشید یا ایمپلنت، اما این کار بویژه برای ایمپلنت های دندانی مهم است. علت این است که نخ دندان نکشیدن می تواند منجر به بروز بیماری لثه شود. بیماری لثه یکی از اصلی ترین علل شکست ایمپلنت های دندانی است. نخ دندان کشیدن روزانه امکان زدودن ذرات غذا از قسمت هایی از بین دندان ها و ایمپلنت های دندانی را فراهم می کند، جاهایی که دسترسی با مسواک به آنها دشوار است.

ایمپلنت های دندانی یک سرمایه گذاری برای لبخند هستند، و مانند هر سرمایه گذاری دیگری، لازم است از آنها مراقبت کنید تا بیشترین بهره را از آنها ببرید. در صورت داشتن هر گونه نکرانی در مورد ایمپلنت های دندانی خود، در اسرع وقت به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا با انجام معاینات لازم مشکلاتی احتمالی آنها را برطرف کنید و از وخیم تر شدن آنها پیشگیری کنید.

0/5 (0 نظر)

پاسخ بدهید

*

code