فارسی مطب شخصیمطب شخصیکلینیک دندانپزشکی کرج، مهرشهر، بلوار ارم، جنب بانک مسکن، ساختمان ارم، طبقه اول، واحد 3 tel: 02633324192 تهران، شهرک گلستان، بلوار کاج، بنفشه نهم جنوبی، کلینیک پیمان 44741007(021)
جراح دندانپزشک
درمان های زیبایی
درمان های ترمیمی
مشاوره آنلاین

در حالی که تمرکز دندانپزشکی سنتی روی بهداشت دهان و دندان ها و پیشگیری از بروز بیماری ها، تشخیص و درمان آنها است، دندانپزشکی زیبایی روی بهبود ظاهر دندان ها، دهان و لبخند تمرکز دارد. به عبارت دیگر، تمرکز دندانپزشکی ترمیمی، عمومی و/ یا خانوادگی روی مشکلات دندانی است که نیاز به درمان ضروری دارند، در حالی که دندانپزشکی زیبایی درمان یا خدمات انتخابی یا مورد نظر بیمار را ارائه می دهد.

درمان های زیبایی ممکن است بتوانند خدمات ترمیمی نیز ارائه دهند. به عنوان مثال، پر کردن دندان ها یکی از فرایندهای معمولی است که برای درمان دندان های پوسیده استفاده می شود. قبل از آن، اکثر پر شدگی های دندان ها با طلا، آمالگام، و دیگر موادی انجام می شد که لکه های تیره قابل مشاهده ای روی دندان ها به جا می گذاشتند.

امروزه پر شدگی های دندان ها، تا حدودی زیبایی تلقی می شوند زیرا می توانید موادی را برای پر کردن دندان های خود انتخاب نمایید که از پرسلاین یا مواد کامپوزیتی ساخته می شوند که تناسب زیادی با رنگ دندان های شما دارند، بنابراین می توانند ظاهر طبیعی دندان ها و لبخند شما را حفظ نمایند. بسیاری افراد ممکن است ترجیح دهند پر شدگی های قدیمی دندان های خود را با مواد جدید همرنگ دندان تعویض کنند تا ظاهر دهان خود را بهبود بخشند.

شاخه های دندانپزشکی زیبایی

پیشرفت های فنی در مواد دندانی که ظاهری طبیعی و همرنگ دندان ها دارند، باعث شده است درمان های دندانپزشکی امروزی نسبت به گذشته با دوام تر و قابل پیش بینی تر باشند. بعلاوه، دندانپزشک ها در حال حاضر از تکنیک های محافظ کارانه تری بهره می برند تا بسته به شرایط بالینی خاص بیمار، حجم بیشتری از ساختار طبیعی دندان را حفظ کنند.

علاوه بر این، دندانپزشک ها می توانند از فناوری هایی مانند لیزر استفاده کنند تا برخی فرایندهایی که برای درمان های زیبایی ضروری هستند را- بدون نیاز به ارجاع بیمار به متخصص- داخل مطب خود انجام دهند. این باعث می شود فرایندهایی مانند زیبا سازی لبخند، برای بیمار راحت تر انجام شوند، و کمک کنند زمان بهبود نیز کاهش یابد.

گزینه های درمان

درمان هایی که در حال حاضر در حیطه دندانپزشکی زیبایی صورت می گیرند عبارتند از:

دندانپزشکی زیبایی چیست؟
دندانپزشکی زیبایی چیست؟

اینله و آنله Inlays/Onlays

اینله و آنله که پر کردن غیر مستقیم دندان نیز نامیده می شوند، از مواد پرسلاین یا کامپوزیت ساخته می شوند، و روشی با دوام هستند که از نظر زیبایی برای پر کردن دندان های پوسیده یا دارای آسیب دیدگی های مشابه، رضایت بخش هستند. در حالی که پر کردن دندان ها طی یک جلسه مراجعه به دندانپزشک، داخل دهان قالب گرفته می شوند. اما اینله و آنله قبل از قرار گرفتن و چسبانده شدن در جای خود روی دندان ها، توسط دندانپزشک در آزمایشگاه دندانی ساخته می شوند.

دندانپزشکی زیبایی چیست؟
دندانپزشکی زیبایی چیست؟

 

باندینگ کامپوزیت

دندان های لب پر شده، شکسته، تغییر رنگ داشته، یا پوسیده را نیز می توان ترمیم کرد یا ظاهر آنها را با فرایندی به نام باندینگ کامپوزیت اصلاح نمود. مواد کامپوزیتی دندان ها با ظاهری شبیه مینا و عاج دندان داخل یا روی سطح دندان ها اعمال می شوند، سپس به شکل آن قالب گیری می شوند و شکل داده می شوند و در پایان با نور شدید کانتور و سفت می شوند. نتیجه، ترمیمی است که در ظاهر به طور کامل با ساختار باقی مانده از دندان طبیعی اطراف خود ترکیب شده است تا لبخندی سالم و درخشان خلق نماید.

دندانپزشکی زیبایی چیست؟
دندانپزشکی زیبایی چیست؟

سفید کردن دندان ها

شاید سفید کردن دندان ها رایج ترین فرایندی باشد که انجام آن در دندانپزشکی زیبایی توصیه می شود. اغلب در اثر کشیدن سیگار، خوردن برخی غذاها و نوشیدنی ها (قهوه، چای، و شراب قرمز) یا ضعیف بودن بهداشت دهان، روی دندان ها لکه ایجاد می شود. سفید کردن دندان ها می تواند ظاهر لبخند شما را بهبود بخشد.

دندانپزشکی زیبایی چیست؟
دندانپزشکی زیبایی چیست؟

ونیر دندانی

لمینت های کامپوزیتی یا پرسلاین که با چسب به سطح دندان ها چسبانده می شوند، لب پر شدگی ها را اصلاح و ترمیم می کنند و ظاهر ساییده یا تغییر رنگ شدید دندان ها را بهبود می دهند. علاوه بر این، در صورتی که بین دندان های خود فاصله دارید، یا سفید کردن دندان ها روی شما موفقیت آمیز نبوده است، ونیرها به شما توصیه می شوند.

دندانپزشکی زیبایی چیست؟
دندانپزشکی زیبایی چیست؟

ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت های دندانی جایگزین هایی مصنوعی برای ریشه های دندان ها هستند که به عنوان بخشی از دندانپزشکی زیبایی (جایگزینی مصنوعی) استفاده می شوند تا از دست رفتن دندان ها را جبران نمایند. اغلب، نتیجه این فرایند نه تنها لبخند را بهبود می دهد، بلکه ظاهری جوان تر به فرد می بخشد، زیرا از دست رفتن دندان ها می تواند موجب فرو رفته شدن چهره شود که باعث خواهد شد فرد مسن تر به نظر برسد.

اصلاح طرح لبخند

طرح اصلاح لبخند عبارت است از بررسی دقیق و جامع لبخند فرد از نظر زیبایی، به منظور بهبود کلی ظاهر چهره وی. عموماً یک یا چند فرایند زیبایی، مانند ونیرها یا ایمپلنت های دندانی، کانتور لثه، و سفید کردن، برای یک یا چند دندان در هر دو قوس دندانی بالا و پایین نیاز است تا ظاهر مورد نظر بیمار حاصل شود.

دندانپزشکی زیبایی چیست؟
دندانپزشکی زیبایی چیست؟

بازسازی کامل دهان

دندانپزشک در حالی که مشاوره اصلاح طرح لبخند را برای شما انجام می دهد تا زیبایی ظاهری آن را بهبود بخشد، ممکن است متوجه شود نیاز است درمان های ضروری برای اصلاح مشکلات عملکردی بایت، ماهیچه ها، دندان ها و ساختار استخوان ها را نیز انجام دهد. اگر به بازسازی کامل دهان نیاز داشته باشید، موادی که امروزه در دسترس هستند، این امکان را برای دندانپزشک شما فراهم می آورند تا درمان های با دوام، عملکردی، و متناسب با شرایط بالینی شما ارائه نماید.

0/5 (0 نظر)

پاسخ بدهید

*

code