فارسی مطب شخصیمطب شخصیکلینیک دندانپزشکی کرج، مهرشهر، بلوار ارم، جنب بانک مسکن، ساختمان ارم، طبقه اول، واحد 3 tel: 02633324192 تهران، شهرک گلستان، بلوار کاج، بنفشه نهم جنوبی، کلینیک پیمان 44741007(021)
جراح دندانپزشک
درمان های زیبایی
درمان های ترمیمی
مشاوره آنلاین

مراجعه به دندانپزشک برای انجام مشاوره های دندانپزشکی زیبایی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا پس از آن باید فرایندی آغاز شود که روی تمام زندگی شما تأثیر خواهد گذاشت. آنچه دندانپزشک خانوادگی یا همان دندانپزشک زیبایی به شما پیشنهاد می دهد بهترین پیشنهاد است. اگر به طور منظم برای چکاپ به دندانپزشک مراجعه نموده اید، دندانپزشک شما تصویری از وضعیت کنونی دندان ها و شرایط دهان شما در ذهن دارد. اگر دندانپزشک شما متوجه شود که دندان ها، لثه ها، و ساختار استخوانی که آنها را حمایت می کند و نیز اکلوژن (بایت) شما قبل از درمان های زیبایی نیاز به بررسی های بیشتر دارند، شما را به یک پریودنتیست (متخصص جراحی لثه)، دندان ساز، اندودنتیست (متخصص درمان ریشه)، ارتودنتیست، یا جراح فک و صورت ارجاع خواهد داد. وضعیت دندان ها، لثه ها، ساختار استخوانی که از آنها حمایت می کند و نیز اکلوژن (بایت) شما روی مدت زمان لازم برای اتمام فرایندهای دندانپزشکی شما تأثیر می گذارد. ممکن است قبل از آغاز فرایند دندانپزشکی زیبایی خود، برای این شرایط مراقبت های دیگری نیاز داشته باشید. گاهی اوقات، ممکن است بازسازی کامل دهان بخشی از طرح درمان شما باشد.

 

دندانپزشکی زیبایی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

از دوستان و آشنایان خود بخواهید دندانپزشک خوب و مجربی به شما معرفی کنند. مهم است که برای انتخاب دندانپزشک خود، قبل از مراجعه برای مشاوره اولیه، راجع به تجربه وی در زمینه دندانپزشکی زیبایی تحقیق کنید. می توانید بپرسید آیا دندانپزشک مورد نظر شما در زمینه ارائه خدمات برای بازسازی کامل دهان مجرب هست، یا اینکه اگر بیمار به چنین درمان هایی نیاز داشته باشد او را به متخصص دیگری ارجاع می دهد. دیگر معیارهایی که برای انتخاب دندانپزشک خود می توانید داشته باشید این است که: وی در این زمینه چقدر تجربه دارد؟ نتایجی که در تصاویر قبل و بعد از درمان بیماران قبلی وی مشاهده می کنید مورد پسند شما هستند؟ آیا تصاویر بیماران واقعی هستند که این دندانپزشک آنها را درمان کرده است؟ برای خدمات خود چه هزینه ای دریافت می کند؟ آیا هنگام انجام فرایندهای بررسی، به شما مدل های مطالعاتی یا فناوری تصویر برداری مختلف را پیشنهاد می دهد؟ از چه فناوری های دندانپزشکی (لیزر، ابزارهای موقعیت یابی پوسیدگی های دندان ها، ترمیم های CAD/CAM، تصویر برداری داخل دهانی) بهره مند هستند که ممکن است برای شما مناسب باشند؟

برای راحتی بیمار طی فرایند چه خدماتی ارائه می شود- از جمله پخش موزیک ملایم برای احساس آرامش بیمار، صندلی های راحت، یا آرامبخش های دندانپزشکی- که باعث می شوند فرایند درمان آرامبخش تر و به دور از هر گونه استرس و نگرانی باشد؟

مشاوره دندانپزشکی زیبایی
مشاوره دندانپزشکی زیبایی

طی مشاوره دندانپزشکی زیبایی چه اتفاقی می افتد؟

نخستین مشاوره دندانپزشکی زیبایی فرصتی است تا بیشتر متوجه فرایندهایی شوید که در مورد آنها تحقیق کرده اید، و نیز بیشتر راجع به آنچه برای لبخند خود دوست دارید یا ندارید، صحبت کنید. علاوه بر این، فرصتی است تا اهداف و انتظاراتی واقع گرایانه برای درمان خود مشخص نمایید. مشاوره دندانپزشکی زیبایی اساساً جلسه ای برای کسب اطلاعات بیشتر است. از آنجا که این اطلاعات برای داشتن طرح درمانی منحصر بفرد و دقیق که نیازهای شما را برآورده خواهند کرد مهم هستند، صرف زمان برای این فرایند بسیار حائز اهمیت است. جمع آوری اطلاعات شامل موارد زیر می شود اما تنها به آنها محدود نمی شود:

  • معاینه و بررسی جامع داخل دهانی برای کارهای دندانپزشکی که قبلاً انجام شده اند.
  • فتوگرافی داخل دهانی.
  • رادیوگراف ها (تصاویر گرفته شده با اشعه ایکس).
  • قالب دندان های بالا و پایین (مدل های مطالعاتی بعداً تهیه خواهند شد).
  • مشاهده تصاویر آلبوم طرح لبخند، که حاوی تصاویر قبل و بعد فرایندهای مختلف است.
  • بررسی شکل و اندازه های مختلف دندان ها، تا متوجه شوید چه چیزی برای شما مناسب تر است.
  • بحث راجع به رنگ دندان ها.
  • استفاده از یک مانیتور کامپیوتر برای بررسی لبخند دندان نمای شما، تا کاملاً متوجه شوید چه تغییراتی نیاز هستند.

در جلسه مشاوره دندانپزشکی زیبایی، برای انجام مراحل مختلف برنامه ریزی خواهد شد. این برنامه بیشتر بر اساس زمانی است که شما می توانید برای مراجعه به دندانپزشک و نیز بهره مند شدن از خدمات مراقبتی پس از آن بگذارید. در این ملاقات راجع به هزینه های درمان و گزینه های پرداخت آن صحبت می شود- معمولاً بیمه های خدمات درمانی، درمان های زیبایی انتخابی را تحت پوشش قرار نمی دهند. در غیر اینصورت، از شرکت ارائه دهنده خدمات بیمه ای خود بپرسید چه مقدار از هزینه را تقبل می کنند.

مشاوره دندانپزشکی زیبایی
مشاوره دندانپزشکی زیبایی

نکات مهم در مراجعه به دندانپزشک زیبایی

طی جلسه مشاوره خود به حال و هوای مطب دقت کنید، مخصوصاً اینکه آنجا احساس راحتی دارید یا خیر، دندانپزشک با شما رفتار راحتی دارد، سایر پرسنل رفتار دوستانه دارند، آیا به کار شما سریعاً رسیدگی شد. از آنجا که فرایند درمان ممکن است طول بکشد، مهم است که ارتباط خوبی با محیط و افراد آن برقرار نمایید.

اگر دندانپزشک در جلسه مشاوره پس از معاینات و بررسی های لازم تشخیصی دهد و طرح درمانی بچیند، باید جزئیات آن را با شما در میان بگذارد. اطمینان حاصل کنید که متوجه تمام جزئیات شده اید و از درمان های جایگزین نیز مطلع شده اید. توضیحات باید کاملاً واضح و شفاف باشند و جزئیات آن قابل فهم باشند تا بتوانید برای طرح درمان خود تصمیمی آگاهانه بگیرید.

علاوه بر این اطلاعات، دندانپزشک باید در خصوص موادی که برای ساخت ترمیم های شما استفاده خواهند شد نیز توضیح دهد. فراموش نکنید راجع به دوام هر یک از گزینه ها سوأل بپرسید و نیز اینکه هر یک چه مراقبت هایی نیاز دارند تا دوام بیشتری داشته باشند. پرسش دیگر این است که هر چند وقت یک مرتبه نیاز به تجدید دارند، مثلاً سفید کردن دندان ها باید هر ۳ تا ۶ ماه یک مرتبه تکرار شود. برای مراقبت از برخی ترمیم ها نیز باید از محافظ دندان استفاده کرد.

0/5 (0 نظر)

پاسخ بدهید

*

code